Ubytovací poriadok, storno a reklamačné podmienky
(platný od 15.06.2023)
Chata Liptov

Ubytovací poriadok

  1. Ubytovanie na chate Liptov sa uskutoční na základe ich dobrovoľného prihlásenia na pobyt. Ubytovaní hostia sú povinní predložiť pri príchode nájomcovi chaty doklad totožnosti (občiansky preukaz, alebo cestovný pas) a na základe odpisu sú hostia zapísaní v Knihe ubytovaných. Nájomca chaty je zodpovedný za ochranu osobných údajov ubytovaných hostí.
  2. Za maloleté ubytované deti koná ich zástupca.
  3. Osobám mladším ako 18 rokov nie je povolené samostatné ubytovanie na chate.
  4. Ubytovateľ objektu vydá ubytovaným hosťom potvrdenie o poskytnutí ubytovania a o zaplatení ceny za pobyt. Klientom sú poskytované služby
  5. v rozsahu a kvalite určenej Vyhláškou č. 419/2001 Z.z. o kategorizácii ubytovacích zariadení.
  6. Služby sú poskytované na základe vopred určenej ponuky a dojednaných podmienok.
  7. Nástup (check- in) je možný v čase od 14.00 hod do 19.00 hod, neskorší alebo skorší príchod je možný len po dohode s ubytovateľom. Skorší príchod/nástup a neskorší odchod je možný za poplatok 15 €/za každú ďalšiu hodinu. Prosíme volať 1 hod pred príchodom na číslo +421 917 632 994 alebo +421 907 823 189.
  8. Objekt je potrebné uvoľniť (check – out) do 10.00 hod, inak je možné účtovať pobyt aj za nasledujúci deň. Možnosť stanovenia ubytovacieho času inak je nutné dojednať vopred.
  9. Ubytovaných hostí žiadame doniesť vhodné prezúvky. Pred vstupom do objektu je nutné očistiť si obuv. Je zakázaný vstup do objektu v športovej obuvi /lyžiarky, turistická obuv a pod./. Za mimoriadne znečistenie objektu je účtovaný poplatok 20 €.
  10. Vo všetkých priestoroch interiéru je prísny zákaz fajčenia a manipulácie s otvoreným ohňom. Za porušenie zákazu fajčenia v interiéri je účtovaný poplatok 200 €.
  11. Ubytovaní hostia sú povinní vykonať opatrenia na zabezpečenie poriadku a kľudu priamo v objekte i v bezprostrednej blízkosti objektu a povinnosť dodržiavať nočný kľud v čase od 22.00 hod – 6.00 hod.
  12. Ubytovaní hostia sú povinní svojim správaním predchádzať nebezpečenstvu poškodenia objektu a jeho vybavenia, predchádzať vzniku požiaru a zbytočne neplytvať elektrickou energiou a vodou po celú dobu ubytovania.
  13. Pri ubytovaní a odovzdaní chaty preberá hosť inventár celého objektu, zodpovednosť za stratu, poškodenie, prípadne zničenie obsahu chaty. Za škody spôsobené na majetku a zariadení chaty
  14. v čase prenájmu zodpovedá hosť v plnej výške.
  15. Ubytovateľ nezodpovedá za veci, vrátane peňazí a cenností vnesené hosťom
  16. do chaty a za škodu spôsobenú na odložených veciach alebo za poškodenia automobilu. Odporúčame nenechávať lyže, bicykle atď. pred chatou alebo v/na aute.
  17. Hosť v ubytovacom zariadení nemôže bez súhlasu ubytovateľa premiestňovať interiérové zariadenie, robiť úpravy a akékoľvek zásahy do elektrickej alebo inej inštalácie, premiestňovať riady a iné.
  18. V celom objekte chaty je prísny zákaz používať vlastné elektrické spotrebiče okrem spotrebičov bežného použitia (holiace strojčeky, sušiče vlasov, notebooky, nabíjačky a pod.) Pred odchodom z miestnosti alebo objektu je ubytovaný hosť povinný uzatvoriť vodovodné kohútiky, zhasnúť osvetlenie, vypnúť elektrické spotrebiče, uhasiť oheň v kozube, zatvoriť okná a zamknúť dvere. Náhrada pri strate kľúča od chaty je účtovaná sumou 50 € alebo stiahnutá z vratnej kaucie.
  19. K dispozícii je gril na drevené uhlie a kotlina na guláš, ako aj náradie na opekanie alebo grilovanie. Všetko náradie a príslušenstvo bude po použití vrátené riadne očistené a nepoškodené. Nevyčistenie kotliny alebo grilu bude účtované sumou 30 € alebo stiahnuté z vratnej kaucie. V cene je 1 balenie (2,5kg) dreveného uhlia/brikety. Ďalšie balenie je možné za príplatok 7 €.
  20. Vírivka je za poplatok 50€ / deň, počas dlhšieho pobytu, po dohode s prenajímateľom. Je potrebné sa riadiť podľa manuálu.
  21. V celom objekte platí prísny zákaz prijímania návštev a ich prenocovania bez súhlasu majiteľa objektu.
  22. Deti do 10 rokov je zakázané nechávať bez dozoru dospelých v interiéri i exteriéri objektu. Pri vzniku úrazu alebo iných nepredvídateľných okolnosti zodpovedá za dieťa osoba, s ktorou je dieťa prihlásené na pobyt.
  23. Domáce zvieratá – po dohode s ubytovateľom.
  24. V interiéri platí zákaz používania športových potrieb určených pre exteriéry /lopty, tenisové rakety, sánky a pod./, ako aj zákaz vnášania športových potrieb do izieb.
  25. Posteľná bielizeň, uteráky, utierky, deky a prestierania sú čisté a nepoškodené. Posteľná bielizeň slúži na celotýždňový pobyt, pri výmene na požiadanie účtujeme poplatok 15 €.
  26. K objektu je umožnený príjazd motorovým vozidlom po miestnej komunikácii a vyhradené parkovisko v objekte chaty.
  27. Požadujeme v deň príchodu vratnú kauciu za prípadné vzniknuté škody a to v sume 100 €, táto kaucia bude vrátená po ukončení pobytu, až po prehliadke ubytovateľa pri odovzdávaní chaty.
  28. Zvyšky jedál, hygienické potreby /vložky, detské bavlnené utierky a iné/ prosíme nesplachovať!!! Hrozí poškodenie čističky odpadových vôd a tým nákladná oprava.
  29. Prípadné vzniknuté závady, hláste ihneď ubytovateľovi.
  30. Ubytovaní hostia súhlasia s tým, že počas doby trvania prenájmu má ubytovateľ právo vstúpiť do objektu a izieb za účelom vykonania povinností, vyplývajúcich z prevádzkovania objektu / nutné opravy a údržba, havarijné stavy a pod/.
  31. Pri ochorení alebo zranení ubytovaných hostí je nutné kontaktovať priamo zdravotnícke zariadenie.
  32. Za škody spôsobené na majetku a zariadení objektu zodpovedá ubytovaná osoba. Škody spôsobené počas pobytu hradí ubytovaný v plnej výške.
  33. V cene pobytu je zahrnuté bežné upratovanie, ktoré však NEZAHRŇUJE čistenie kobercov, tepovanie matracov, maľovanie zašpinených stien, odvoz kopy odpadkov, zbieranie odpadkov po okolí ako aj ďalšieho nadmerného znečistenia chaty. Pri veľkom znečistení ubytovaný uhrádza náklady tepovacej a upratovacej služby od 80 €, ktoré sú odpočítané z vratnej kaucie .
  34. V deň odchodu odovzdá klient chatu v takom stave, v akom ju prevzal. Riady je potrebné vyčistiť. Posteľnú bielizeň zobliecť a nechať v izbe. Hosť si zoberie so sebou pri odchode všetky prinesené potraviny. Odpadky sa separujú (komunálny odpad /sklo /plasty).
  35. Ubytovaní hostia sú povinní dodržiavať ubytovací poriadok – jeho porušenie zakladá právny nárok ubytovateľa objektu na odbytovanie hostí pred uplynutím dohodnutého času. Tento ubytovací poriadok je dostupný v objekte chaty, zverejnený na internete a ubytovaní hostia sú s ním oboznámení aj ústne majiteľom chaty pri dojednaní podmienok a preberaní objektu – neznalosť ustanovení nie je dôvodom na neplnenie povinností. Klient nemá nárok na vrátenie časti ubytovania a ani kaucie.

Tiesňové telefónne čísla
* Polícia 158
* Záchranná zdravotná služba 155
* Hasičská a záchranná služba 150
* Integrovaný záchranný systém 112

Storno podmienky
• zrušenie rezervácie 30 a viac dní pred dňom nástupom na pobyt je vrátená plná výška zálohy, čo predstavuje 50% z celkovej ceny za pobyt
• zrušenie rezervácie 29-8 dní pred dňom nástupu je účtovaný poplatok vo výške 50% z celkovej sumy uhradenej formou zálohy za pobyt
• zrušenie rezervácie 7 dní – 0 dní je storno poplatok vo výške 100% z celkovej sumy zálohy za pobyt
Záloha za pobyt predstavuje 50% z celkovej ceny pobytu. Uhrádza sa vopred prevodom na účet. Jej úhrada slúži ako potvrdenie nástupu na pobyt a tým je pobyt u ubytovateľa záväzne potvrdený.
Storno poplatky sú platné pre zrušenie rezervácie a na nedostavenie sa na pobyt.
Ak bol ubytovateľovi chaty zo strany klienta poslaná záloha prevyšujúca výšku storno poplatku, ubytovateľ sa zaväzuje zvyšok zálohy po odrátaní storno poplatku vrátiť klientovi najneskôr
do 14 dní od oznámenia zrušenia pobytu.

Reklamačné podmienky
Dôvod reklamácie:
V prípade, ak sú hosťovi v ubytovacom zariadení poskytované služby nižšej kvality alebo nižšieho rozsahu ako bolo vopred dohodnuté, alebo ako je obvyklé, vzniká hosťovi právo na reklamáciu.
Uplatnenie reklamácie:
Ak hosť zistí dôvody a skutočnosti, ktoré môžu byť predmetom reklamácie, je povinný uplatniť prípadnú reklamáciu ihneď bez zbytočného odkladu u ubytovateľa. V záujme rýchleho priebehu reklamačného vybavenia je účelné, aby hosť pri uplatňovaní reklamácie predložil doklady o poskytnutí služby (kópia emailovej objednávky, faktúra a pod.) pokiaľ má takýto doklad k dispozícii. Ak to povaha reklamovanej služby vyžaduje, je potrebné, aby hosť pri uplatňovaní reklamácie predložil aj vec, ktorej chybu vytýka. Ubytovateľ je povinný po starostlivom preskúmaní rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, alebo v stanovenej lehote.
Chyby odstrániteľné: Hosť má právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie nedostatkov, t. j. výmenu alebo doplnenie drobného vybavenia v rozsahu Vyhlášky MH SR č. 125/1995 Z. z.
Chyby neodstrániteľné: V prípade, ak nie je možné odstrániť chyby technického charakteru (porucha vykurovacieho systému, zlý príkon teplej vody a pod.) a ak zariadenie nemôže poskytnúť hosťovi iné náhradné riešenie a chata bude i napriek týmto nedostatkom hosťovi prenajatá, hosť má právo na primeranú zľavu z ceny podľa platného cenníka
Lehoty na uplatnenie reklamácií: Hosť je povinný osobne sa zúčastniť vybavovania reklamácie, je povinný poskytnúť objektívne informácie týkajúce sa poskytnutej služby. Ak to vyžaduje povaha veci, musí hosť umožniť pracovníkom ubytovacieho zariadenia prístup do priestoru, ktorý mu bol prenajatý, aby bolo možné presvedčiť sa o odôvodnenosti reklamácie.